ြမန်မာ
"ြမန်မာ" ဟူေသာ အက္ခရာေရးထံုးသည် "လူမျိုးအမည်၊ နိုင်ငံအမည်" အြဖစ် ပုဂံေခတ်ေကျာက်စာများမှ စတင်၍ လွတ်လပ်ေရးကာလ အထိ တစဉ်တဆက်တည်း ေရးသားခဲ့သည်။ အရပ်သံုးစကား အြဖစ် "ဗမာ" ဟု ေြပာဆိုေခါ်ေဝါ်ေနြကသည်လည်း ရှိ၏။ မြငင်းဆိုပါ။ သို့ေသာ် အက္ခရာေရးထံုး၊ ထီးသံုးနန်းသံုး (ရံုးသံုး) သည် "ြမန်မာလူမျိုး၊ ြမန်မာနိုင်ငံ" သာ ရှိ၏။
"ဗမာ" ဟူ၍ စာတတ်ေပတတ် ပုဂ္ဂိုလ်၊မူးမတ် အစိုးရမင်းများက မသံုးြက၊ မေရးြက။ "ဗမာ" ဟူသည် ြဗဏ္မာမှ ဆင်းသက်ေကာင်း ဆင်းသက်နိုင်မည်။ သို့ေသာ် ြမန်မာစာေပဟု မားမားမတ်မတ်ေပါ်လာေသာ အေနာ်ရထာပုဂံေခတ်မှ စတင်၍ "ြမန်မာလူမျိုး၊ ြမန်မာနိုင်ငံ"သာလျှင် အက္ခရာေရးထံုး၊ ရံုးသံုး (ဝါ) ထီးနန်းသံုးြဖစ်သည်။
သီေပါမင်းပါေတာ်မူသည်အထိ တိုင်းရင်းသားအားလံုး ပါဝင်ေသာအမည်ကို မည်သည့်ဘုရင်မှ အဓိပ္ပာယ်ဖွင့်ဆို သတ်မှတ်ေပးသွားြခင်းမရှိ။ ြမန်မာြပည်၊ ရှမ်းြပည်၊ ရခိုင်ြပည်ဟူေသာ လူမျိုးအမည်ကိုသာ နိုင်ငံအမည် သတ်မှတ်ခဲ့ြကသည်။
ေရှးက လူမျိုးတမျိုးတည်း ေနထိုင်ြပီး တထီးတနန်း မင်းအစိုးရရှိေသာ သီးြခား နယ်ေြမကို ရှမ်းြပည်၊ မွန်ြပည်၊ ရခိုင်ြပည်ဟု သတ်မှတ်ြကသည်။ ထိုစဉ်က တိုင်းရင်းသားဟူေသာ သတ်မှတ်ချက်မရှိ။ လူမျိုး (၁၀၁)ပါး စသည်ြဖင့် လူမျိုးသတ်မှတ်ချက်သာရှိ၏။
ထိုလူမျိုးတမျိုးက တြခားလူမျိုး၏ နယ်ေြမကို သိမ်းပိုက်ေသာအခါလည်းရှိသည်။ ထိုအခါ စစ်နိုင်လူမျိုး၏ အမည်ကို နိုင်ငံ၏ အမည်အြဖစ် ေယဘုယျ သိမ်းြကံုး သတ်မှတ်ေခါ်ေဝါ်ြကေသာ်လည်း ရှမ်းြပည်၊ မွန်ြပည်၊ ရခိုင်ြပည်ဟူေသာ အမည်ကို ပယ်ဖျက်ြခင်းမရှိေြခ။ ထိုကာလတွင် ြပည်နယ်ခွဲ သတ်မှတ်မှုမရှိ။
သက္ကရာဇ် ၈၁၇ ရခိုင်ဘုရင် ဘေစာြဖူမင်း လက်ထက် အမတ်ြကီး ဘဒူမင်းညို၏ ရခိုင်မင်းသမီး ဧချင်း ေခါ် ေမာက်ေတာ် ဧချင်း
၁၇၉၉ ထုတ် Francis Buchanan ေရးသားသည့် "A Comparative Vocabulary of Some of the Languages Spoken in the Burma Empire " စာအုပ်
ဗမာ
လူမျိုးအားလံုးပါဝင်ေရး မူဝါဒ နှင့် အမည်သစ် သတ်မှတ်မှုမှာ ၁၉၃ဝတွင် ေရှးရိုးစဉ်လာမှ ခွဲထွက်ြပီး စည်းလံုးမှုတည်ေဆာက်လိုေသာ ပညာတတ်လူငယ်တစုမှ စတင်ြကိုးစားခဲ့သည်။ လူထုပွဲတခုတွင် "ဒို့ဗမာ" ဟု ဟစ်ေြကွးသံြကားြပီး ထိုအမည်သစ် စိတ်ကူးရလာြကသည်။
အသစ်အဆန်းရှာေဖွမည့်အစား နှုတ်ကျိုးေနေသာ ထိုအာေမဒိဋ်သံကို ြပည်သူအားလံုး၏အမည်သစ် အြဖစ် သတ်မှတ်ရန် ဆံုးြဖတ်ြကသည်။ ြပည်သူအားလံုးဆိုသည်မှာ (ယေန့သတ်မှတ်ေသာ တိုင်းရင်းသားများ သာမက) တြပည်လံုးရှိ ြပည်သူအားလံုးကို ရည်ရွယ်သည်။လူမျိုး ခွဲြခားမှုမရှိ။
"ဗမာ" ဟူေသာ အရပ်သံုးစကားကို ထီးသံုးနန်းသံုး (ရံုးသံုး) အြဖစ် နိုင်ငံေရးရည်ရွယ်ြဖင့် ြပည်သူ့အမည်သစ်အြဖစ် သတ်မှတ်ြကြခင်းြဖစ်သည်။ ယေန့ေခတ် "ပဲခူး"ကို "ပဂိုး" အြဖစ် ပံုနှိပ်လျှင် သတ်ပံုမှားသည်ဟု ေဝဖန်ြကလိမ့်မည်။ ထိုေခတ်တွင်လည်း ေတာြခံုြကားက "ဗမာ"ကို စာရွက်ေပါ်တင်လာေသာ အခါ စာတတ်ေပတတ် လူြကီးများမှ ေဝဖန်ကန့်ကွက်ြကသည်။ ဤကား ေခတ်စမ်းတီတွင်မှုတည်း။
တြခားအမည် မရှာဘဲ အဘယ့်ေြကာင့် "ဗမာ"ကို ေရွးချယ်သနည်း။ စဉ်းစားစရာ ြဖစ်ေပမည်။ အကယ်၍ လံုးဝြပည်သူနှင့် မနီးစပ်ေသာ အသစ်အဆန်းကို တီတွင်ပါက ြပည်သူြကား ကျယ်ြပန့် ေပါက်ေြမာက်မည်မဟုတ်။ သို့တိုင် "ဗမာ" အမည် နှင့် ဝါဒကို လူသိများေစရန် "တို့ဗမာ" သီချင်းြဖင့် အခမ်းအနားကျင်းပကာ လှံု့ေဆာ်ြမှင့်တင်ခဲ့ရသည်။ တို့ဗမာသီချင်းသည် ရိုးရိုးသီချင်း မဟုတ်၊ ဝါဒြဖန့် သီချင်းြဖစ်သည်။ အစည်းအရံုးထက် သီချင်းက ေရှးပိုကျသည်။ အစည်းအရံုး ရံုးခန်း မထူေထာင်နိုင်ခင် သီချင်းက ထွက်နှင့်ြပီး ြဖစ်သည်။ မူလရည်ရွယ်အဓိပ္ပာယ်ကို သီချင်းတွင် "တိုင်းရင်းသားစံုညီ တို့ြပည်လို့ မှတ်ထင်၊ တို့ဗမာခင်" ဟု အတိအလင်းေဖာ်ြပခဲ့သည်။
ထိုနည်းတူ မူလအဓိပ္ပာယ်ရှိြပီး အမည်တခုကို ရည်ရွယ်အဓိပ္ပာယ်သို့ ေြပာင်းလဲတီတွင်မှု များစွာြပုလုပ်ခဲ့သည်။
အထင်ရှားဆံုး သာဓက တခုမှာ "သခင်" ေဝါဟာရြဖစ်သည်။ မူလအဓိပ္ပာယ် "သခင်" သည် ပုဂ္ဂလိကပိုင်သေဘာ ေဆာင်သည်။ တဦးတေယာက်၏ ပိုင်ဆိုင်မှု သေဘာေဆာင်သည်။ တို့ဗမာဝါဒမှ သတ်မှတ်ေသာ "သခင်"သည် ြပည်သူပိုင်၊ အများပိုင်သေဘာေဆာင်သည်။ တတိုင်းြပည်လံုး၏ အရှင်သခင်သည် တဦးတေယာက်တဖွဲ့ပိုင် မဟုတ်၊တိုင်းရင်းသားနှင့် ြပည်သူလူထု အများပိုင်ြဖစ်သည်။ ြပည်သူသည် သခင်ြဖစ်သည်၊ "ဗမာ" သည် သခင်ြဖစ်သည်။ ဤကား တဦးပိုင် ရှင်ဘုရင်သခင်ကို ပလ္လင်ေပါ်က ဆွဲချလိုက်ြခင်း ြဖစ်သည်။
အုပ်ချုပ်သူတို့သည် ြပည်သူ့အခွန်ကို စားြက၏။ ြပည်သူ့အေစခံြဖစ်၏ ဟု ေြပာင်ေြပာင်တင်းတင်း ရည်ရွယ်အဓိပ္ပာယ် ဖွင့်ဆိုခဲ့သည်။ အုပ်ချုပ်သူသည် အေစခံ၊ အအုပ်ချုပ်ခံ ြပည်သူသည် သခင် ဟူေသာ ဝါဒကို အဘယ်အာဏာရှင်အစိုးရက ြကိုက်မည်နည်း။
မြကိုက်၍ ကိုလိုနီေခတ်၊ မ-ဆ-လေခတ်တွင် မတရားအသင်း ေြကညာခံရ၏၊ သမိုင်းေဖျာက်ခံရ၏။ ေဖျာက်မရေသာ အမည်ကို မလိမ့်တပတ် ဖလှယ်ခံရ၏။ [ လွတ်လပ်ေရးရြပီးအထိ (၁၉၄၈ လွတ်လပ်ေရးေြကညာစာတမ်းတွင်ပင်) ြမန်မာလူမျိုးဟု တရားဝင်သံုးစွဲဆဲြဖစ်၏။ ] မ-ဆ-လ ေခတ်ေရာက်မှသာ ြပည်သူ့ကိုယ်စားြပု ဗမာအမည်ကို ဗမာလူမျိုးအမည်အြဖစ် မလိမ့်တပတ် ဖလှယ်ခံရ၏။
မူလအဓိပ္ပာယ် ေဝါဟာရရှုေထာင့်မှ ြကည့်လျှင် "သခင်" ကို တို့ဗမာအစည်းအရံုးက တီတွင်သည် မဟုတ်။ သခင်အမည် ေရှ့တပ်ေခါ်ြခင်းသည်လည်း တို့ဗမာအစည်းအရံုးက စတင်ခဲ့သည် မဟုတ်။ "ဝဏ္ဏေသး"ရွာတွင် ရွာသားတိုင်း နာမည်ေရှ့တွင် "သခင်" တပ်ေခါ်ေသာ ဓေလ့ရှိခဲ့ြပီး ြဖစ်သည်။
သို့ဆိုလျှင် တို့ဗမာအစည်းအရံုးသည် မည်သည်ကို တီတွင်သနည်း။ နိုင်ငံေရးသေဘာပါေသာ ရည်ရွယ်အဓိပ္ပာယ်ကို ပထမဆံုး သတ်မှတ်ြခင်းြဖင့် အမည်သစ် တီတွင်ြခင်းြဖစ်သည်။
ထိုနည်းတူ "အတွင်းေရးမှူး"၊ "အမှတ်စဉ်" စေသာ ေဝါဟာရများကို တီတွင်ခဲ့သည်။
အုပ်ချုပ်ေရးသီးြခားြဖစ်ေသာ ေတာင်တန်းသားတို့ ဆန္ဒပါဝင်သေလာဟု ေမးြကေပလိမ့်မည်။ ပညာတတ် လူငယ် တစုမှ သတ်မှတ်ြခင်းြဖစ်ပါသည်၊ ရန်ကုန်ရှိ အိမ်ေလးတလံုးမှ စတင်ပါသည်။ သတ်မှတ်ေနစဉ် နယ်ြခားေဒသ မဆိုထားနှင့် ရန်ကုန်ြမို့ရှိ လူထုပင် မသိလိုက်ပါ။ ထို့အတွက် ဝါဒြဖန့်ရပါသည်။
သီချင်းေရးစပ်၍ ေရွှတိဂံု၊ ေကျာင်းသားသမဂ္ဂမှစ၍ ေတာြမို့မကျန် ေနရာအနှံ့ သီချင်းဆိုြပ၊ ရှင်းလင်းြပရပါသည်။ လက်ခံသူရှိသလို၊ လက်မခံသူများလည်း ရှိပါသည်။ ကန့်ကွက်ြကသူများတွင် ပညာတတ် ြမန်မာအမျိုးသားြကီးများပင် ပါဝင်ပါသည်။လ
( ြမန်မာ့အလင်းဦးစိန် နှင့် ဦးဘေဖတို့က ေတာသံုးရပ်သံုးစကားကို စာေပထဲဆွဲေခါ်ြပီး ြမန်မာေဝါဟာရကို မဖျက်စီးရန် သခင်လူငယ်ေတွကို အြပင်းအထန်ကန့်ကွက်ခဲ့ြကသည်။ ြမန်မာ့အလင်းသတင်းစာမှ ြပည်သူများအား လွဲမှားေသာအမည်ရှိ ထိုအဖွဲ့အစည်း၌ မပါဝင်ြကရန် ေဆာ်ဩေရးသားခဲ့သည်။ ဦးဘေဖဦးစီးေသာ သူရိယသတင်းစာမှလည်း တို့ဗမာအစည်းအရံုးသတင်းများ ေဖာ်ြပရာတွင် "တို့ဗမာ" အစား "တို့ြမန်မာ" ဟု ၁၉၃၆ ဝန်းကျင်အထိ ေြပာင်းလဲပံုနှိပ်ခဲ့သည်။)
45. Ibid, p. 3.
46. Thuriya, dated 24. 7. 36, pp. 11-2, 27. 7. 36, p. 50, 31. 7. 36, pp. 13-4.)
(ဦး) ေဇာ်စိုးဝင်း "ြမန်မာအမျိုးသားေရးလှုပ်ရှားမှုတွင် တို့ဗမာအစည်းအရံုး နှင့် သခင်များ ေပါ်ထွန်းလာြခင်းစာတမ်း"
စေနနဂါးနီ ဂျာနယ်မှ အတွဲ ၂ အမှတ် ၂၄ ၊ ၁၉၄၀ နိုဝင်ဘာ ၁၆
သို့ေသာ် ေအာင်ြမင်ပါသည်။လူမျိုးစံု ရှမ်း၊မွန်၊ ရခိုင် စေသာ တိုင်းရင်းသားများ သာမက ကုလား၊တရုတ်လူမျိုးများပင် ပါဝင်လက်ခံြပီး သခင်ဘွဲ့ ခံြကသည်။ အဘယ့်ေြကာင့်နည်း။ ရည်ရွယ်ရာ ေစတနာမှန်ေသာေြကာင့် ြဖစ်သည်။ အစည်းအရံုးအင်အားြကီးထွားလာြပီး "ဗမာ"ေဝါဟာရကို သတင်းစာများကပါ ပံုနှိပ်သံုးစွဲလာြကသည်။
ေဒါက်တာဘေမာ် အစရှိ ပညာတတ်များလက်ခံလာြပီး ဗမာအမည်ြဖင့် အဖွဲ့အစည်းများစွာေပါ်ေပါက်ခဲ့သည်။ နိုင်ငံလံုးဆိုင်ရာ ညီလာခံြကီးများကျင်းပနိုင်ြပီး ဆရာစံ၊ ၁၃၀၀ ြပည့်အေရးေတာ်ပံုမှသည် ရဲေဘာ်သံုးကျိပ်၊ ဗမာ့တပ်မေတာ်အလယ်၊ လွတ်လပ်ေရးအဆံုး ဦးေဆာင်နိုင်ခဲ့သည်။
ရည်ရွယ်အဓိပ္ပာယ်ကို ပွင့်လင်းစွာချြပနိုင်ြခင်းေြကာင့် သိ၍ ြကိုက်၍ လိုက်ြကြခင်း ြဖစ်သည်။ မလိမ့်တပတ်မလုပ်။
သို့ဆိုလျှင် ဒို့ဗမာအမည်ကို တိုင်းရင်းသားအားလံုး ေကျနပ်ပါ၏ေလာ။ ဆန္ဒပါ ပါ၏ေလာ။ ြပည်သူ့ဆန္ဒကို ေဖာ်ထုတ်ရာတွင် မဲေပးြခင်း စနစ်သည် ကိရိယာတခုသာ ြဖစ်သည်။ သခင်ေပါက်စ ေထာင်ေြခာက်လေခတ်၊ ြပည်မေတာင်တန်းခွဲြခားေသာေခတ်တွင် မဲစနစ်ကို အသံုးမြပုနိုင်။ လူထုလိုက်ပါကျင့်သံုးမှုကို ြကည့်ြပီး သိသာနိုင်ပါသည်။
သတိြပုရန်မှာ"ဗမာ" အမည် တီတွင်ြခင်းသည် တစိတ်တပိုင်းသာြဖစ်သည်။ အဓိကမှာ သခင်ဝါဒြဖစ်သည်။ တို့ဗမာဝါဒ ကျင့်သံုးနိုင်ြခင်းသည် ပင်မရည်ရွယ်ချက်ြဖစ်သည်။
အမည်သစ် အသံုးြပုရာ၌ ေရာေထွးမှုများရှိသည်။ တြပည်လံုး ကျယ်ြပန့်လာသည်နှင့် အမျှ အချို့သူများသည် "ြမန်မာ" "ဗမာ" လူမျိုး၊ နိုင်ငံ ေရာေထွးေရးသားမှုများရှိလာသည်။ သမိုင်းမမှီသူ ေနှာင်းေခတ်လူတို့ မျက်စိလည်စရာြဖစ်လာသည်။
နိုင်ငံအမည်
ကိုလိုနီေခတ် ထီလက်မှတ် ၁၉၃၉
ကိုလိုနီေခတ်တွင် အဂင်္လိပ်တို့က နိုင်ငံအမည်ကို "ြမန်မာနိုင်ငံ" ဟုသာ သံုးစွဲသည်။ "ဗမာနိုင်ငံ"ဟု မသံုးနှုန်းေချ။ တို့ဗမာအစည်းအရံုးမှ တီတွင်ေသာ "ဗမာ" အမည်ကို ၁၉၄၃ ဂျပန်မှ ေပးေသာ လွတ်လပ်ေရးတွင် စတင်အသံုးြပု၏။ "ဗမာနိုင်ငံေတာ်" ဟု ဗိုလ်ချုပ်ေအာင်ဆန်း၊ သခင်ကိုယ်ေတာ်မှိုင်း၊ သခင်နု စေသာ လွတ်လပ်ေရးေခါင်းေဆာင်တို့ သတ်မှတ်ြက၏။ ြပည်သူ့"ဗမာ" အမည်သည် ြပည်သူြကားမှ နိုင်ငံေတာ်အစိုးရအထိ ေရာက်ရှိခဲ့သည်။
ထိုေခါင်းေဆာင်တို့ပင် ၁၉၄၈ အဂင်္လိပ်မှ ေပးေသာ လွတ်လပ်ေရးတွင် "ြပည်ေထာင်စုြမန်မာနိုင်ငံေတာ်" ဟု သတ်မှတ်ြပန်သည်။ အဘယ်သို့နည်း။ မည်သို့ ကွာြခားသနည်း။
၁၉၄၃ နိုင်ငံအမည် "ဗမာ"ဟူသည် တိုင်းရင်းသားြပည်သူအေပါင်းကို ရည်ရွယ်ေြကာင်း ရှင်းြပြပီးြဖစ်သည်။
ေရှးယခင်က ဂျပန်ဥပေဒ ြပဒါန်းထားြခင်း မရှိခဲ့၍ ဂျပန်ထံမှ ယူေသာ လွတ်လပ်ေရးကား ဥပေဒေြကာင်းအရ ညှိယူရန် မလိုအပ်ေပ။ "ဗမာ" ကိုယ်၌က ြပည်ေထာင်စုသေဘာ သက်ဝင်ြပီး ြဖစ်သည်။
၁၉၄၈ နိုင်ငံအမည်ကို သတိထားြကည့်လျှင် "ြပည်ေထာင်စု" ဟူေသာ ေဝါဟာရ ပါဝင်လာေြကာင်း ေတွ့ရမည်။ (၁) အဂင်္လိပ်ထံမှ လွဲေြပာင်းယူြခင်းြဖစ်ြခင်းေြကာင့် နဂိုြပဒါန်းထားေသာ အဂင်္လိပ်ဥပေဒများနှင့် လိုက်ေလျာညီေစရန် "ြမန်မာနိုင်ငံ" (၂) ထို "ြမန်မာနိုင်ငံ" ြပည်မအား ေတာင်တန်းေဒသပူးေပါင်းသြဖင့် "ြပည်ေထာင်စု" ဟူေသာ ေဝါဟာရ နှစ်မျိုးြဖင့် ေပါင်းစုထားြခင်းြဖစ်သည်။
( ၁၉၄ရဖွဲ့စည်းပံုအေြခခံဥပေဒတွင် "ြမန်မာနိုင်ငံ"ဟူေသာ စကားရပ်သည် ၁၉၃၅ ြမန်မာနိုင်ငံ စီမံအုပ်ချုပ်မှု ဥပေဒကို ရည်ညွန်းချက်ပါဝင်သည်။)
၁၉၄၈ အမည်ြဖစ်ေသာ "ြပည်ေထာင်စု+ ြမန်မာ"ကို ပူးတွဲေခါ်ရမည်။ "ြမန်မာနိုင်ငံ" ဟု ခွဲြခား မေခါ်သင့်။ "ြမန်မာနိုင်ငံ" ချည်းသက်သက် သံုးစွဲလျှင် ြပည်မေန ြမန်မာလူမျိုးကိုသာ အဓိက ရည်ရွယ်ရာ ေရာက်သည်။ မြပည့်စံု။ ခွဲြခားေခါ်ေသာေြကာင့် ြပသနာတတ်ခဲ့သည်။ ၁၉၆၂ တွင် ကုလသမဂ္ဂသို့ တင်သွင်းေသာ နိုင်ငံအမည်တွင် "ြပည်ေထာင်စု"ကို ချန်လှပ်ြပီး "ြမန်မာနိုင်ငံ = Burma " ဟုသာ ေရးသားမိ၍ တိုင်းရင်းသားတို့ ကန့်ကွက်ခဲ့ြကသည်။
လူမျိုးအမည်
အထက်တွင် နိုင်ငံအမည်ကို ရှင်းလင်းြပီး ြဖစ်သည်။ လူမျိုးအမည်ကို ဆက်လက် သံုးသပ်ရေသာ်.....
တို့ဗမာေခတ်အလွန်တွင် သတင်းဂျာနယ်နှင့် ြပည်သူအြကား လူမျိုးအမည်ကို ြမန်မာ-ဗမာေရာေထွး အသံုးြပုလာြကသည်။ ရည်ရွယ်ချက်မရှိ၊ မသိ၍ေသာ်လည်းေကာင်၊ အမှတ်မဲ့ေသာ်လည်းေကာင်း မှားယွင်းတတ်ြကသည်။ တရားဝင် "ဗမာ"လူမျိုးဟု အစိုးရမှ ထုတ်ြပန်ြခင်းမရှိ။ ြမန်မာဘုရင်မှအစ၊ အဂင်္လိပ်အစိုးရအလယ်၊ ဖ-ဆ-ပ-လအစိုးရ အဆံုး အစိုးရကိုယ်တိုင် "ြမန်မာ"လူမျိုးဟုသာ အစဉ်အဆက် သံုးစွဲခဲ့သည်။ လွတ်လပ်ေရးေြကညာစာတမ်းတွင် "ြပည်ေထာင်စုြမန်မာနိုင်ငံ"၊ " ြမန်မာလူမျိုး" ဟု အတိအလင်းပါရှိသည်။
ဦးေနဝင်း အစိုးရ လက်ထက်မှ စ၍ လူမျိုးအမည်ကို "ဗမာ" ဟု မသိမသာ ဖလှယ်ထုတ်ြပီး နဝတ-နအဖ စစ်အစိုးရလက်ထက်တွင် ဥပေဒထုတ်၍ ေြပာင်းလဲခဲ့သည်။တို့ဗမာအစည်းအရံုးကဲ့သို့ ရည်ရွယ်အဓိပ္ပာယ်ကို မထုတ်ြပန်၊ မဖွင့်ဆို။ ၁၉၄၇ တိုင်းြပုြပည်ြပုလွတ်ေတာ်ကဲ့သို့ ြပည်သူ့ဆန္ဒမပါဝင်။
ဤသို့အားြဖင့် သမိုင်းမှတ်တမ်း ရာဇဝင် အဆက်ဆက်ပါ "ြမန်မာ"လူမျိုးသည် တိုင်းရင်းသားအားလံုးအမည်ြဖစ်သွားသည်။ ြမန်မာဘုရင်တို့သည် တိုင်းရင်းသားအားလံုး၏ မင်းတရားများြဖစ်သွားသည်။ ရာဇာဓိရာဇ်အေရးေတာ်ပံုလာ မွန်-ြမန်မာစစ်ပွဲသည် လူမျိုး နှစ်မျိုးြကား စစ်ပွဲမဟုတ်ေတာ့။ မွန်က တဘက်၊ ြမန်မာဟူေသာ တိုင်းရင်းသားေပါင်းစံုက တဘက်တိုက်ေသာ စစ်ပွဲြဖစ်သွားသည်။ တို့ဗမာအစည်းအရံုး သမိုင်းေပျာက်ကွယ် သည့်ေနာက် ြမန်မာလူမျိုးတို့သည်လည်း ြမန်မာ-ဗမာ မေရရာေသာ လူမျိုးြဖစ်သွားေတာ့မည်။
အချုပ်ဆိုရေသာ် "ြမန်မာ"သည် လူမျိုးအမည် ြဖစ်ေြကာင်း၊ နိုင်ငံအမည်ြဖင့်ကား "ြပည်ေထာင်စုြမန်မာနိုင်ငံ" နှင့် "ဗမာနိုင်ငံ" သည် သေဘာသဘာဝ အတူတူပင် ြဖစ်ေြကာင်း၊ ြမန်မာနိုင်ငံဟု သီးြခားမသံုးစွဲသင့်ပဲ "ြပည်ေထာင်စု" ဟူေသာ နာမဝိေသသနြဖင့် အြမဲယှဉ်တွဲေခါ်ေဝါ်သင့်ေြကာင်း၊ ဗမာနိုင်ငံဟူသည် မူလရည်ရွယ်အဓိပ္ပာယ်၌ပင် ြပည်ေထာင်စုသေဘာ ကိန်းဝပ်ြပီးြဖစ်ေြကာင်း တင်ြပလိုက်ပါသည်။
ြမန်မာ ေဝါဟာရ သမိုင်းေြကာင်း နှင့် ဒို့ဗမာ
၁၉၄၃ ခုနှစ် စာပို့တံစိပ်ေခါင်း နှင့် စာအိတ်
ေရးသားသူ - ဗမာ့သား
0 comments:
Post a Comment